Funkcionális tréning | shapeyou

Funkcionális tréning

A funkcionális edzés a testből magából indul ki, annak működési lehetőségeiből. Lényege, hogy egy erős alapot adjon, előkészíti szervezetünket, izomzatunkat a mindennapi igénybevételre és az általunk végzett munkára. Olyan gyakorlatsorokból áll, melyek által hatékonyabban tudjuk végezni a mindennapi rutinfeladatokat.

Az edzés attól is válik funkcionálissá, hogy olyan gyakorlatokat építünk rendszerbe, ami támogatja az elérendő célt. Így tehát a valódi funkcionális edzés teljesen egyénre szabott, hiszen mindannyian eltérő adottságokkal és célokkal rendelkezünk, így más edzésmódszerekből / gyakorlatokból hozhatjuk ki a legjobbat. Funkcionális edzéssel bármit elérhetsz, amit csak akarsz a fejlődést illetően. Az eszközök megfelelő használata és a gyakorlatok változatossága hozzásegítenek céljaid eléréséhez 
 

Az óra felépítése:

Az órák 50 percesek. A légzőrendszer felkészítését követően a forgóízületek átfogó átmozgatása következik majd statikus kitartások és dinamikus gyakorlatsorok követik egymást széles eszközhasználattal kombinálva. Olyan eszközöket használunk, melyek engednek szabadon mozogni, nem kötöttek, mint pl. a súlyzós gépek. Ezek az eszközök lehetővé teszik, hogy teljes mozgásterjedelemben és egész testre kiterjesztve végezhessük a gyakorlatokat. Használt eszközök: Thera band szalagok, Bosu, Foam roller, TRX, súlyzók, fit ball, soft ball, vibrotréner. Az funkcionális edzések során ötvözzük a core-traing, pilates, TRX alapjait, de merítünk például a kick boksz, vagy éppen a napjainkban egyre népszerűbb deep work mozgásanyagaiból is. Az 50 perces edzések elengedhetetlen része a levezetés, mely segít a bemelegedett és görcsös izmok lenyújtásában a későbbi sérülések megelőzésében és testünk szellemünk átfogó ellazulásában.

 

Kiknek ajánlott?

A funkcionális tréninget főként azon vendégeinknek ajánljuk, akik már részt vettek valamilyen core trainig, pilates, vagy egyéb mélyizomtorna jellegű edzéseken, hiszen elengedhetetlen a törzsizomzat (fűző) tartása a feladatok pontos és sérülésmentes elvégzéséhez. A kellő testtudatosság megléte esetén a gyakorlatok kornak, nemnek, edzettségi szintnek megfelelően személyre szabhatóak így bátran ajánljuk mindenkinek.

 

Funkcionális tréning előnyei:

  • Fejleszti az erőt, gyorsaságot, hajlékonyságot, izomellenállást, szív-és érrendszeri állóképességet.
  • Anyagcsere fokozás, mely segít a súlycsökkentésben.
  • Intenzív szív-és érrendszeri edzés, ami fejleszti az alkalmazkodóképességet, minden edzés típushoz.
  • Segíti a sportágspecifikus edzést.
  • Segít a sérülések megelőzésében és a rehabilitációban.
  • Javítja a testtartást, erősíti a stabilitást, csökkenti a hátfájdalmakat.
  • Ha edzettebbek vagyunk, könnyebb a napi feladatokat is elvégezni.
  • Sokszínű és változatos. A gyakorlatok és eszközök variálásával egyénre szabható, korhoz, nemhez, edzettségi állapothoz igazítva.