Mélyizomtorna (Pilates, Gerinctorna, Core-training)

Ha nem szereted a pörgős, kardió órákat, de szálkás izomzatra és finom női idomokra vágysz, valamint fontos számodra az egészségmegőrzés és a szellemi kikapcsolódás is, ha mozgásformát választasz, akkor ebben az edzéstípusban megtalálhatod mindezt! Kizárólag  gerincbarát, de hatékony gyakorlatokkal érjük el a kívánt célt. Sajátos módszerünkben a pilates, a jóga, a gerinc-, gyógytorna és a core-tréning elveit, mozgásmintáit ötvözzük, így egy időben dolgozunk a testen és a szellemen, vagyis fizikai és mentális oldalról is eddzük a testünket.

 

A core izmok szerepe a mindennapi életben:

A Core szó jelentése központ, valaminek a magja. Ezzel a jelzővel illetik testünk tartó izmait, amik a helyes testtartásunkért, gerincünk és ízületeink egészségéért felelnek. A gyenge tartóizmok nem csak esztétikai problémát jelentenek, de a fájdalmas gerinc- és ízületi problémáknak is az okozói lehetnek. A Core training során tehát törzsünk tartóizmait, tehát a felszíni- és mély hátizmokat, a hasizmokat, a mellizmokat, és a csípőizmokat fejlesztjük. Javítja az egyensúlyunkat, és nyújtja a rövidülésre hajlamos izmokat. Arra törekszünk, hogy amikor szíved szerint még bírnád a strapát és aktívan folytatnád a napod, ne érezd azt, hogy a tested megállj!-t parancsol a kellemetlen hátfájással, a törzsed általános kimerültség érzetével. A tornák során a Pilates módszer speciális légzéstechnikáját elsajátítjuk és használjuk, amely remek feszültségcsökkentő, stresszoldó hatású, továbbá alkalmazásával megnövelhető a szervezet oxigénellátása és fokozható a fizikai teljesítmény is.

 

Milyen egy óra felépítése?

Az óra a dinamikusabb elemek mellett kitartott pozíciókat, egyensúlyfejlesztést és sok nyújtást is tartalmaz. A gyakorlatokat állásban, talajon, illetve fitballon végezzük, segédeszközként pl. súlyzót, gumiszalagokat, tárcsát, foam rollert is használunk. Az órák 30 vagy 50 percesek.

 

Kinek ajánlott?

Akár a megelőzés a cél, akár a problémák enyhítése egyaránt mindenkinek ajánljuk.
Bárki gyakorolhatja, aki szép testtartásra, erősebb testtudatra, egészségesebb gerincre, és stabil állóképességre vágyik a mindennapokban.

 

Az core-training, pilates edzésforma előnyei:

  • A program a mély mozgató izmokra fókuszál, melyek egyensúlyban tartják a testet és kulcsfontosságúak a gerinc megtartásához.
  • Erősítő és nyújtó gyakorlatokból áll.
  • Javítja a testtartást és hajlékonyságot, rugalmas gerincet biztosít.
  • Speciális légzéstechnikát kapcsol össze a gyakorlatokkal.
  • Támogatja a súlykontrollt, gyakorlás közben jó pár kiló súlyfeleslegtől szabadulhatunk meg.
  • Elősegíti a szálkás, feszes izomzat kialakítását.
  • Javítja a koncentrációt, erősíti a testtudatot és kioldja a feszültséget.
  • A gerinc- és kezdődő mozgásszervi problémákkal küzdők is kipróbálhatják, a speciális tartásnak köszönhetően stabilizálódik a gerinc.