TRX

A TRX egy saját testsúlyos edzésforma, mely az egész testedet intenzíven igénybe veszi, így ha sosem próbáltad még, nálunk a helyed! Itt megtanítunk a helyes használatra, úgy hogy közben ne terheld a térded, derekad, csuklód, melyre egy csoportos edzésen sokszor még a legjobb edzők sem tudnak sajnos odafigyelni és mindenkit egyenként javítani.

A TRX a testet és az izmokat a mindennapi élet kihívásaira készíti fel, nem az izomépítés a lényeg, hanem a kiegyensúlyozott, stabil és terhelhető teljes izomzat felépítése, fejlesztése. A módszer a test természetes képességeit erősíti és emeli ki, ellentétben pl. az edzőtermi gépekkel való edzés, ahol természetellenes mozgásokat hajtunk végre, melyek hibás mozgásminták rögzüléséhez és ezáltal sérülésekhez vezethetnek. A funkcionális tréning másik alapvető sajátossága, hogy középpontba helyezi az úgynevezett „core” izmok fejlesztését (az ágyéki gerincszakasz körül lévő izomhurok), mely izomcsoport a testünk erőközpontja és gerincünk stabilizálásában is alapvető fontosságú.

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben.

A funkcionális tréning esztétikailag is átformálja a testet, harmonikusan kidolgozott izomzatot, jobb izom-egyensúlyt eredményez, fejleszti az állóképességet és a stabilitást. Bármilyen sportágra felkészíti a testet és segítségével csökkenthetők a sportsérülések száma. Az edzés hatékonyságát természetesen növeli a helyes táplálkozás és a rendszeresség itt is alapvető fontosságú. 

 

Kiknek ajánljuk?

A TRX edzést kortól, nemtől, edzettségi állapottól függetlenül bárki elkezdheti, hiszen stúdiónkban nagy hangsúlyt fektetünk az alapok lefektetésére, a mélyizmok megerősítésére, és a rehabilitációs szemléletek előtérbe helyezésére a későbbi sérülések elkerülése érdekében. Aki már próbálta a TRX-et azt is szívesen látjuk, hiszen az ő esetében már növelhető a gyakorlatok nehézségi foka és a terhelhetőségi szint, valamint új szemléletekkel gazdagodhat, és nagyobb testtudatosságra tehet szert, mint egy csoportos TRX órán.

 

TRX edzés előnyei:

  • Sokoldalú terhelés, egyszerre fejlődik az erő és az állóképesség, javul a koordináció.
  • Nagy intenzitás, fokozott kalória égetés.
  • Funkcionális tréning, összetett mozgások, sok izom dolgozik egyszerre.
  • Csökken a vérnyomás.
  • Minden gyakorlatnál dolgoznak a core izmok.
  • Erősödnek az ízületi szalagok.
  • Intenzív edzés, fokozott utóégető hatás (az edzés után még 24-48 óráig égnek a kalóriák).
  • Hatékony alakformálás (megfelelő táplálkozás mellett), csökken a testzsír és nő az izom százalék.
  • A gyakorlatok folyamatosan nehezíthetők és végtelen számban variálhatók.
  • Nemtől, kortól és fittségi szinttől függetlenül mindenki számára élvezetes és sokoldalú terhelés.
  • Olyan képességeket fejleszt, melyekre a mindennapi életben is szükség van.
  • Energiával tölt fel.